Hvordan skaber man en medrivende og anderledes film for en fliseforhandler?
Fliser kan være flotte, men er i deres natur ikke ting, der vækker følelser hos seeren. Vi tog derfor udgangspunkt i Flisehavens smukke omgivelser, den gode service og de fantastiske resultater man kan opnå med produkterne: Og vi har skabt et lille eventyr, der indfanger drømmen om en smuk have.
Filmen for Flisehaven er god, fordi den er et stykke effektiv kunst; udover at være smuk, har den nemlig hjulpet Flisehaven til rekordomsætning. Når vi producerer sådan en film, er der særligt to ting, der er centrale: nemlig en forståelse for målgruppen, og en forståelse for virksomhedens kerneværdier. Det er nemlig ikke tilfældigt, hvad der bliver fremhævet i digtet — lige fra Flisehavens legeplads, til at det er kaffe klar når man kigger forbi. Det er nemlig vigtigt for målgruppen, at de kan gå rundt i Flisehavens showroom og have god tid til at hygge om havedrømmen, mens børnene passer sig selv på legepladsen.
Det handler om at få målgruppens og virksomhedens værdier til at gå op i en højere enhed, og det er der, vores manuskriptforfatter kommer til sin ret. Når målgrupper og værdier er klarlagt, starter arbejdet med at få optagelserne i hus.
I denne produktion har vi haft særligt fokus på Flisehavens showroom, men også været rundt hos Flisehavens kunder for at vise, hvilket resultat man kan opnå med produktet. Særligt sidstnævnte vækker seerens havedrøm, og de flotte skud fra Flisehaven, med alt fra fliser til kaffe og en sød hund gør det til et sted, man har lyst til at besøge.