Strategisk storytelling med video
Når vi udvikler en kampagne er der selvfølgelig praktiske og tekniske parametre der skal efterleves. Vi skal lære jeres virksomhed at kende helt ind til kernen, og særligt en forståelse af målgruppen og herunder hvilke medieplatforme de skal rammes på spiller ind: men når alt kommer til alt og fakta er afklaret, handler det om at skabe en kreativ og inddragende kampagne som blæser seeren omkuld, og her bruger vi storytelling som strategisk værktøj.
Storytelling handler grundlæggende om at formidle sit budskab ved hjælp af fortælletekniske virkemidler, der vækker engagement og følelser hos målgruppen.
– og du skal bruge storytelling i din markedsføring, for at få dine kunder til at engagere sig i dit brand.
Video er et af de mest effektive storytellingmedier, fordi vi ud over selve kernehistorien kan gøre brug af lys, lyd, scenografi og klippestil for at vække seerens følelser.
I eksemplerne nedenfor kan du se nogle eksempler på, hvordan vi har brugt storytelling til at løse nogle praktiske cases.
I denne case viser vi, hvordan vi arbejder med begrebet ”real but unusual” og hvordan vi midtvejs i filmen bryder med en kliché om julemanden, hvilket skaber et humoristisk twist, som seeren elsker. Filmen formidler et seriøst budskab på en let og sjov måde.
Se filmenEt af de stærkeste virkemidler vi kan bruge i
storytellingens verden er, når vi leger med seerens
forventninger og skaber et twist. Der findes mange forskellige slags twists, og du kan her høre Kim dykke ned i en specifik form for twist, nemlig et skift i karaktertilknytningen. Kim
sætter også ord på den fede scenografi vi har skabt til kampagnen.
Styrk din markedsføring med strategisk storytelling. Kontakt os allerede i dag.
Mobil: 31 14 10 74 Email: info@spotonstudios.dk
I filmen for Myreexpressen i Kolding viser vi, hvordan man skaber en ’likeable’ hovedkarakter, som seeren kan knytte sig til. Ved at lade hovedkarakteren repræsentere firmaets værdier, skaber vi en stærkt positiv branding-effekt.
Se filmenDet fede ved filmmediet er, at man kan bruge audiovisuelle virkemidler for at udtrykke sig; og man må godt overdrive lidt med effekter og lyd, så seeren får noget dynamisk indhold, der fanger. Vores film for SIHM Højtryk er et eksempel på en simpel form for storytelling, hvor de stilistiske valg samt valget af en Peugeot som rekvisit, vækker målgruppens følelser.
Se filmenSkal din virksomhed have
et skud storytelling?
Alle virksomheder har en historie at fortælle, men måden man fortæller den på er afgørende for, hvor godt målgruppen tager imod den. Hos SpotOn Studios kan vi hjælpe dig med at finde ind til kernen af dit budskab og formidle historien på en måde, der rammer målgruppen lige i hjertet.
Storytelling kan gradbøjes alt efter behov og hvilken type kampagne du er ude efter. Det betyder, at vi både kan hjælpe dig med at lave en viral film med sjove karakterer og seje videoeffekter – men vi kan også hjælpe dig med at støve dit manuskript til en corporate film af og sørge for, at budskabet levers helt skarpt i en seriøs film.
Vi arbejder med narrative værktøjer som karakterengagement, twists, arbejde med moods og følelser samt visuelle effekter – og vi ser på din virksomhed som helhed, når vi idéudvikler:
Måske bliver din virksomheds profilfilm lige pludselig interessant og anderledes, hvis vi har en udtalelse med fra såvel CEO’en som rengøringsdamen?
Storytelling handler i høj grad om at give sine seere små overraskelser på vejen for at fastholde deres interesse, og den regel gælder uanset om man producerer en Hollywoodfilm eller en lille virksomhed.
Skal vi producere din næste video?
Kunne du tænke dig en nærmere snak om storytelling i din virksomhed, og hvordan vi bedst kan formidle jeres historie via video?
Vi tager gerne et uforpligtende sparringsmøde hvor vi afgrænser, hvordan et skud af storytelling bedst kan tilføre værdi til din virksomhed.