Folkene bag Dystopia Entertainment brænder for at give folk et godt gys, og det var meget spændende at være med bag kulisserne for at se det store arbejde, der ligger bag deres haunted house: 100 skuespillere og 25 rum pakket med zombier, lys og røg – og Philipp måtte holde godt fast i kameraet for ikke at tabe det i ren forskrækkelse, da vi var af sted for at filme reklamefilmen.
På sådan en type opgave er der én udfordring, der overskygger dem alle: Lav belysning.
Lav belysning er et must til denne type event, og heldigvis kan vi med vores cinema-kamera arbejde i meget mørke omgivelser. Dog er selv det bedste kamera ikke lige så godt som det menneskelige øje, og i mørket er alle autofocus-hjælpemidler i kameraet sat ud af spil. Derfor var det 100% op til Philipp at ramme det rigtige fokuspunkt, hvilket er svært i scener med intensitet og bevægelse. Heldigvis er Philipp dygtig og klarede opgaven til UG.
Et andet spændende aspekt i sådan en film er efterbehandlingen, hvor særligt soundtracket er helt centralt. For at give denne film noget unikt, har Kim opbygget et soundtrack én lyd af gangen; alt lige fra sirener, hjertebanken, ulvehyl og meget andet er mixet sammen for at danne den helt rigtige stemning, der kan supplere billederne.