Vores filmportfolio

Viral markedsføringskampagne for Sihm Højtryk A/S

På under en uge opnåede vi over 600.000 visninger på YouTube med vores kampagne for Sihm Højtryk A/S (og små 100.000 på Reddit samt 25.000 på Sihms Facebookside) Alt sammen ganske organisk.
Man kan aldrig garantere 100% at en video går viralt, men man kan bruge mange fortælletekniske greb og fortælle en historie på en måde, så man stimulerer seerens følelser og får dem til at dele indholdet – og det har vi tjek på.  

TV-reklame Boat Show 2019

I denne Tv-reklame skal der skabes en stemning samt leveres praktisk information ang. Boat Show 2019.
Men sædvanen tro kan vi ikke bare stoppe der: Vi twister et ellers velkendt reklameformat i slutningen af filmen, for at give seeren noget at grine af og bedre huske brandingen. Man bliver nødt til at lave lidt larm i gaden og skille sig ud, hvis man gerne vil ses.

Viral markedsføringskampagne for Trolden Bryghus ApS

Vores vodkareklame for Trolden Bryghus tog på et døgns tid Finland med storm, og blev den mest læste nyheds-historie i Finlands største avis. I skrivende stund har filmen en kvart million organiske visninger på YouTube. Succesen var ikke tilfældig, men et præcisionsangreb lige ind i den finske folkesjæl: Sammen med vores skuespiller gjorde vi os umage med at øve sjove finske sætninger, og brugte en del sangtekster fra et stort finsk band. Manuskriptet er strikket sammen på en måde, så det finske i sin helhed absolut ikke giver mening — men hver enkelt sætning giver (en vis) mening på finsk, som får finnerne til at trække på smilebåndet og trykke på ‘del’ knappen.

Masayo Funakoshi – Japansk Madkunstner

Culinary Institute By Vejle Erhverv fik besøg af en anerkendt madkunstner – Masayo Funakoshi – og vi forevigede besøget gennem en flot film, hvor Masayo viser- og fortæller om sin kusnt.
Det var et rigtig fedt indblik i en kunstners verden, og for at understøtte hendes historie gik vi all-in på lyssætningen i køkkenet, for at for at skabe nogle flotte kontraster mellem lys og mørke.
Det giver filmen det helt rigtige vibe, der passer til Masayos rolige og strukturerede arbejdsgang i køkkenet.

Smag på kunsten 2019

Smag på Kunsten er en fed og anderledes fødevarefestival i Vejle, hvor man bl.a. ser kunstnere og kokke skabe spændende spiselige kreationer sammen. Det er flippet på den fede måde, og derfor har vi produceret en flippet film, der vækker seerens interesse os lyst til at søge mere information om eventet.

Osteopatiklinikken Kolding

Når man arbejder med sundhed, er det utroligt vigtigt at skabe et tillidsfuldt forhold mellem
patient og behandler.
Det primære formål med denne film er at afspejle Lisbeths rolige gemyt og samt faglige kunnen, for at vise at man roligt kan lade hende tage hånd om ens smerter.

Produktfilm

Dragonfly 32 Evolution

Når båden gynger kan det være tricky at arbejde med film, men med stabiliseringsudstyret i orden og en varm sweater på kroppen løste vi denne high end produktoptagelse.

Facebook Video Cover

Guldsmed Jytte Kromann

Jytte laver personliggjorte og unikke smykker, og hun lægger hjertet i hvert stykke håndværk hun laver.
Historien bag smykket spiller en stor rolle for udformningen, og Jyttes kreative sind og flotte håndværk kommer til sin ret, når hun skaber et smykke hvor der er tænkt meget over betydning og anvendelse.
Vi har produceret et Facebook cover til Jytte, der giver prikken over i’et på hendes stærke Facebook side; og som fanger den behagelige atmosfære og omhyggelighed man oplever i Jyttes værksted.

Fredericia Kommune – Mission Tapre Soldat

Historie behøver ikke være kedeligt…
Fredericia Kommune vil formidle byens historie på en spændende og børnevenlig måde, og har derfor lavet et arrangement, hvor familier kan tage en tur på voldene og samtidigt lære historiske facts.
Til filmproduktionen gik vi all in på grej, og slæbte røgmaskine, generator og lange drænrør fyldt med is helt op på toppen af voldene – og pludselig var vi tilbage i 1849 for at forsvare skanserne, mens røgen fra kanonerne stod om ørerne på os. Til de teknisk interesserede var drænrørene fyldt med is til at føre røgen igennem, så den blev kold og kravlede hen ad græsset.
Røgen var et fedt element i produktionen, men der er mange ting, der får denne film til at fungere og virke inddragende: Lige fra Olaf Ryes autentiske speak, børnenes skuespil og farvejusteringen, der alt sammen bidrager til at skabe en god historie.

MyreExpressen – Innovativ Skadedyrskontrol

Her et eksempel på, hvordan vi kan lave en sjov branding kampagne, der fungerer godt på Facebook.
Hank Larsen formår at kommunikere MyreExpressens værdier om ‘ikke bare at sprede gift over det hele’, og han viser kærlighed og passion for faget, hvilket går lige i hjertet på seeren.
En kampagnefilm som denne handler kort fortalt om at væve virksomhedens identitet sammen med god gammeldags storytelling – og en sund portion humor.

Markedsføringskampagne for Sihm Højtryk A/S

Hvorfor ikke give sine kunder en sjov historie i juletiden? Filmen her er en god måde at sige tak for i år til kunder og samarbejdspartnere – og samtidigt sprede sit brand på mindeværdig vis.

Dystopia Haunted House

Folkene bag Dystopia Entertainment brænder for at give folk et godt gys, og det var meget spændende at være med bag kulisserne for at se det store arbejde, der ligger bag deres haunted house: 100 skuespillere og 25 rum pakket med zombier, lys og røg – og Philipp måtte holde godt fast i kameraet for ikke at tabe det i ren forskrækkelse, da vi var af sted for at filme reklamefilmen.
På sådan en type opgave er der én udfordring, der overskygger dem alle: Lav belysning.
Lav belysning er et must til denne type event, og heldigvis kan vi med vores cinema-kamera arbejde i meget mørke omgivelser. Dog er selv det bedste kamera ikke lige så godt som det menneskelige øje, og i mørket er alle autofocus-hjælpemidler i kameraet sat ud af spil. Derfor var det 100% op til Philipp at ramme det rigtige fokuspunkt, hvilket er svært i scener med intensitet og bevægelse. Heldigvis er Philipp dygtig og klarede opgaven til UG.
Et andet spændende aspekt i sådan en film er efterbehandlingen, hvor særligt soundtracket er helt centralt. For at give denne film noget unikt, har Kim opbygget et soundtrack én lyd af gangen; alt lige fra sirener, hjertebanken, ulvehyl og meget andet er mixet sammen for at danne den helt rigtige stemning, der kan supplere billederne.

Dragonfly Days 2018

Åh, havet og dets luner. Vi var lidt nervøse for vejret til Dragonfly Days 2018, for hvad nu, hvis det blev gråt og skulle regne? Tja, sådan blev det pludselig – men vi filmede alligevel!
Det viste sig nemlig, at det er sjovt at sejle sin Dragonfly uanset vind og vejr, og det gav nogle fede shots, som vi kunne underbygge med det helt rigtige musik, når uvejret rammer.